1.den - Telč - Valtice 172km

22. 6. 2014 (ne) - Vyjíždíme v nedělním ránu po klidných, ale kopcovitých silnicích směr Želetava. Za ní nás čeká poslední výjezd nad 600 m nad mořem, poté následuje dlouhé klesání do Lesonic a poté rovinka až do Jaroměřic nad Rokytnou. Tady si po ujetí 40km dáváme první občerstvovací zastávku v restauraci Corida. Hned potom se vydáváme okolím říčky Rokytné s mírným sklonem dolů. Na konci vesnice Višňové následuje prudký sjezd do jihomoravských nížin. Kousek za Hrušovany nad Jevišovkou se dostáváme na nově vyasfaltovanou cyklotrasu EuroVelo 6 (EV6). Opouštíme jí u Nového Přerova, kde po 3km přijíždíme do známého Vinařství Kovács v Novosedlech. Po dobrém obědě i občerstvení v podobě piva i vína, najedeme zpět na EV6. Projíždíme rovinatou krajinou a z jihu máme krásný výhled na Mikulov. Za Sedlecem jedeme okolo největšího jihomoravského rybníka Nesyt. Poté nevíme jak dále, ale nakonec to dobře dopadlo. Potkali jsme dva místní kluky, kteří místní trasy znali. Po pár kilometrech a množství vinic okolo dojíždíme do cíle první etapy - do Valtic. Při posledním mírném sjezdu před sebou vidíme cyklozahrádku "U pumpičky". Nejprve se jdeme ubytovat do areálu Středního odborného učiliště. Není to žádný zázrak, ale pro cyklisty unavené po absolvování první etapy dlouhé asi 130km je plně dostačující. Cyklozahrádku navštěvujeme ihned po ubytování, zde doplníme chybějící kalorie v podobě piva. Na cyklozahrádce brzy zavírali a nám navíc už kručelo v žaludcích. Proto jsme pak ještě zašli do místního menšího hotelu, kde jsme den zakončili večeří, malou ochutnávkou vínka a dalšími pár pivy.